esmaspäev, 6. oktoober 2008

Kas videokaamera ost oli õige tegu?


Lähipäevil möödub täpselt aasta videokaamera ostust. Muretsetud sai seesama Canon MV 890 sellepärast, et oli kõige odavam. Pärast selgus küll, et juurde on vaja muretseda veel üks kaart ja kaabel ning lisaakud jm Endale tundub siiski, et ostu kahetseda ei tasu. Olin videot juba ammu teha tahtnud ja sellepärast võtsin peale ostu asja kohe tõsiselt käsile ning asusin filmima ja klippe monteerima. Seda on asjahuvilistel võimalik olnud peaaegu aasta jälgida. Üldse on klippe valminud ca 200. Enamus neist on olnud nähtaval minu You Tube lehel ning väiksem osa ka leheküljel toru.ee-s. Praegu on neid seal sadakond. Musta materjali on aga kogunenud ca 30 tundi. Nii on tavaliselt klippi jõudnud sündmustest materjali oluliselt rohkem. Arvan, et üks klipp ei tohiks internetis vaatamiseks olla oluliselt pikem kui viis minutit. Parem oleks, kui kahega toime tuleks. Olen ülesvõetud materjali praegu säilitanud MiniDV kassettidel, lootuses, et kunagi jääb aega selle materjaliga tegeleda.
Ilmselgelt olen ma ise seda tegevust nautinud. On olnud tõeliselt põnev enda jaoks uut valdkonda avastada. Eriti huvitav oli möödunud suvi, kui avastasime koos abikaasaga Järvamaa kauneid paiku juba läbi videokaamera silma. Vaata näiteks:
Jalutuskäik ümber Matsimäe Pühajärve
Kakerdaja raba matkarajal
Norra allikad
Saarjõe matkarajal
Esna kabelimäel

Tore on olnud jäädvustada ka maakonna olulisi sündmusi nagu

Käsitöö jm laat Paide keskväljakul
Paide triatlon jt

Samas ei ole ma fotokaamerat unustanud ja mõned pildid olen ka igal käigul teinud. Vahel on küll olnud päris raske kahte asja ühendada. Korra isegi mainisin seda oma blogis, kui lausvihmas jäädvustasin Võidupüha sündmusi Järva-Jaanis. Videoklipid sünnivad tavaliselt spontaanselt. Kohal olles selgub, mida filmin ja siis hakkab juba mõte liikuma montaaži jm suunas. Tavaliselt teen kohe ka montaaži ja panen klipi ka internetti välja. Kiirustamise märke võib paljudes neist märgata küll. Mõne aja pärast olen siis neid ka internetist kustutanud. Vahel ka uuesti monteerinud ja uuesti internetti riputanud. Nii nagu sellele blogile, on ka minu videoklippidele leidunud vaatajaid. Videoklippe on aasta jooksul klikitud ca 50 000 korda. Kõige vaadatavam klipp on siia välja toodud.

Esimesed klipid tegin Vabadussõja mälestusmärkidest. Loodan neid tulevikus uuesti filmida. Nüüd saan kasutada juba ausammaste juures aasta jooksul jäädvustatud materjale. Endale meeldib esimestest klippidest vast alljärgnev esimese lume tulekut kajastav filmilõik.


Videoklipid on olnud oluliseks osaks minu Järvamaa vaatamisväärsusi kajastavast leheküljest. Püüan seda ikka jõudumööda arendada. Seitsme kuuga ei ole just väga palju jõudnud.
Tänan kõiki neid, kes on minu videoklippe juhtunud vaatama ja loodan, et neid lisandub veel.
Aasta vastu pidanud kaamera on kahjuks tänaseks asunud ka veidi jukerdama. Suumib päris tihti omatahtsi. Loodan, et ta siiski vastu peab, sest praegu kahjuks uut muretseda pole võimalik. No nii. Üle kahe rea pole ma siin blogis tavaliselt kirja pannud. Seekord sai kirjutis pikem :) Kaamera ost oli siiski õige tegu. Veel õigem oleks olnud palju parema kaamera ost :)

Kommentaare ei ole: